duminică, 7 octombrie 2012

Cum sa raspunzi la furie

Cum sa raspunzi la furie


Imi amintesc ca acum cativa ani eram cu o prietena la magazin. In timp ce ne plimbam printre rafturi trageam cu ochiul la o mama si fiul ei care treceau pe langa noi. Femeia abia daca ne-a observat pentru ca era atat de furioasa pe baietelul ei care tragea de toate obiectele de pe rafturi. Pe masura ce mama devenea din ce in ce mai frustrata, a inceput sa tipe la fiul ei, iar cateva randuri mai incolo a inceput sa-l zguduie de mana.
In acel moment, prietena mea “a luat foc”.


Mama a trei copii, fondatoare a unei scoli progresive, prietena mea nu si-a tratat niciodata copiii asa de dur. Ma asteptam sa sa duca la femeia respectiva si sa-i spuna vreo doua vorbe ca de la mama la mama pe care sa nu le uite niciodata. Simteam cum mi se urca adrenalina.
In schimb, prietena mea s-a dus si i-a spus calm: “Ce baietel minunat aveti! Cati ani are?”. Femeia a raspuns precaut: “3 ani”. Prietena mea a inceput sa-i povesteasca cum si cei trei copii ai ei, la varsta de 3 ani , obisnuiau sa traga de toate obiectele de pe rafturi pentru ca erau curiosi si atrasi de culorile vii de pe ambalaje.

 “Mie mi se pare ca aveti un baiat foarte inteligent”, a spus prietena mea. Femeia, care acum tinea copilul in brate, i-a zambit larg. “Da, este foarte destept si foarte curios, dar cateodata ma scoate din minti”, a raspuns femeia mangaind crestetul fiului ei. “Nu-i asa?! Au acest dar incredibil de a ne scoate din minti. Dar sunt asa de plini de energie!”, i-a spus prietena mea.
Si, dupa ce am plecat, am auzit-o in spatele nostru pe femeie cum ii spunea calm baietelului ei: “Si acum cand o sa ajungem acasa, o sa facem ce-ti place tie cel mai mult: macaroane cu branza”.

Ce am inteles din asta este ca nu trebuie sa dovedesti ca tu ai dreptate sau ca altcineva trebuie pedepsit, trebuie doar sa gasesti calea spre armonie in fiecare situatie. Prietena mea a stiut instinctiv ca daca i-ar fi reprosat ceva femeii din magazin, i-ar fi crescut acesteia nivelul de stres si de furie, care mai devreme sau mai tarziu ar fi fost directionat catre copil. Cand va aflati intr-o situatie asemanatoare, este mai eficace sa arati dragoste si intelegere celor care si-au pierdut controlul, astfel incat ei sa-si aduca aminte de propria tandrete.

Cu totii putem face asta, cu cateva acte de bunatate aratata prietenilor nostri, familiei noastre, chiar si strainilor. Si, daruind dragoste, vom primi dragoste.
Fragment din cartea “Passionate Presence: Seven Qualities of Awakened Awareness “(2003), scrisa de Catherine Ingram
sfatulparintilor.ro
SURSA :   http://treziredivina.wordpress.com/2012/10/07/cum-sa-raspunzi-la-furie/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu