joi, 16 decembrie 2010

Microbul “eu pot” de Kiran Bir Sethi



Microbul “eu pot”


Astazi vom vorbi despre microbul “eu pot” si despre modalitatile in care ii putem determina pe copiii nostri sa intre in contact cu acest microb de la cele mai fragede varste.
Iata discursul Ted.com al unei doamne din India, Kiran Bir Sethi, care a reusit sa faca acest lucru in cadrul scolii sale particulare:
“Contagios e un cuvant bun. Chiar si in vremea H1N1, imi place acest cuvant. Rasul este contagios. Pasiunea este contagioasa. Inspiratia este contagioasa. Am ascultat povesti remarcabile de la oameni remarcabili.
Dar pentru mine, ce a fost contagios in legatura cu fiecare dintre ei a fost ca au fost infectati de ceva ce eu numesc microbul “eu pot”. Asa ca intrebarea este: de ce doar ei? Intr-o tara de mai mult de un miliard de oameni, de ce atat de putini? Sa fie noroc? Nu putem toti, in mod sistematic si constient, deveni infectati?
Asa ca, in urmatoarele opt minute as dori sa va impartasesc povestea mea. Am fost infectata la varsta de 17 ani cand, ca studenta a colegiului de design, am intalnit adulti care au crezut cu adevarat in ideile mele, m-au provocat si au baut o multime de cani de chai cu mine. Si am fost uimita de cat de minunat ma simteam si de cat de contagios era acest sentiment. Am realizat de asemenea ca ar fi trebuit sa fiu infectata de la varsta de sapte ani.

Asa ca atunci cand am pus bazele scolii Riverside acum zece ani aceasta a devenit un laborator, pentru a crea si a imbunatati un model de proces care sa poata infecta constient mintea cu microbul “eu pot”.
Si am descoperit ca, daca procesul de invatare este inglobat in lumea reala, daca granita dintre scoala si viata devine difuza, atunci copiii se angajeaza intr-o calatorie de constientizare, prin care pot sa vada schimbarea, sa fie parte a procesului, sa fie schimbati, si apoi responsabilizati sa conduca procesul de schimbare. Si aceasta creste direct bunastarea elevilor. Copiii devin mai competenti, si mai putin neajutorati. Dar toate acestea erau lucuri de bun simt. Asa ca as dori sa va arat o mica parte a practicilor de fiecare zi la Riverside: 


Pentru subtitrare in limba romana, apasati View Subtitles:

http://www.ted.com/talks/view/id/735

SURSA :  http://www.damaideparte.ro  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu