marți, 30 august 2011

Scurte comentarii de la Neale Donald Walsch



Scurte comentarii de la Neale Donald Walsch

Salutari tuturor...

Saptamana trecuta, am promis ca in aceasta editie a Buletinului vom privi cu atentie la ceea ce am invatat eu in urma conversatiilor cu Dumnezeu, a prieteniei si experientei comuniunii mele cu Dumnezeu. Dati-mi voie sa incep aceasta discutie, prin a va spune ca, in primul rand am invatat ce inseamna cu adevarat sa traiesti Experienta Cunoasterii Divinitatii. Si ca am invatat cum sa intru in aceasta experienta, atunci cand imi doresc acest lucru. Ceea ce nu am invatat este cum sa o traiesc in permanenta. Si nici nu sunt sigur ca imi doresc acest lucru. Va voi explica, mai tarziu, de ce.

Ceea ce stiu este ca a fi acolo este ceva greu de redat in cuvinte, dar toate acestea vor fi discutate aici. Si aceasta intreaga discutie va va ajuta, sper, sa va apropiati de propria voastra experienta a cunoasterii si sa va dezvaluiti propriile adevaruri despre aceste lucruri.

As vrea sa va impartasesc propria-mi definitie a Cunoasterii Divinitatii, pentru a putea sti, cu exactitate, despre ce voi vorbi. Aceasta definitie mi-a venit subit in minte, in urma cu cativa ani, cand raspundeam la o intrebare ce-mi fusese transmisa prin e-mail, de un barbat din Maine. Dati-mi voie sa va impartasesc acea intrebare si raspunsul meu si veti vedea ce vreau sa spun.

(La inceput, intrebarea nu pare sa aiba legatura cu subiectul in discutie. Dar aveti rabdare. Definitia mea privind Cunoasterea Divinitatii s-a conturat in timp ce raspundeam la intrebarea respectiva. Veti vedea singuri.)

Salut, Neale…Recent, m-am luptat sa inteleg ce inseamna  misiunea”, intr-o lume pluralista. In intreaga istorie, misiunea are obiective atat de diferite – convertirea altora la o anumita credinta, marirea Imparatiei lui Dumnezeu, triumful dreptatii pentru cei saraci si marginalizati etc.

Lumea noastra pare foarte mioapa, cand oamenii considera ca ei detin adevarata” credinta, iar ceilalti sunt condamnati sa ajunga in infern. Cata vreme noi toti avem conceptii oarecum diferite, despre intelesul credintei”, care este responsabilitatea fiecaruia fata de alti oameni – atat fata de cei de alta credinta, cat si fata de cei lipsiti de credinta?

Oare ar trebui sa le aratam altora ceea ce consideram noi a fi adevarat – sau sa incercam sa impartasim credinta fiecaruia, sa invatam de la ceilalti si sa construim relatii reciproce de prietenie? Ce inseamna sa fii o persoana credincioasa – crestin, budhist, musulman etc – intr-o lume pluralista?

Draga Neale, iti multumesc pentru orice comentariu sau parere pe care le-ai putea avea.

Draga Matt… Singura Misiune Adevarata este misiunea sinelui personal. Orice alta misiune deriva din misiunea personala. Misiunea sinelui personal este sa se cunoasca cu adevarat, in propria sa experienta de viata. Am invatat ca acest lucru se poate realiza prin crearea sa ca atare. Viata nu este un proces de descoperire, ci un proces de creatie.

De aceea, problema este ca, in Realitatea Suprema nu mai este posibil sa creezi nimic, fiindca tot ceea ce a fost vreodata, este acum – si tot ceea ce va fi, a fost deja creat. Asadar, in realitate, Procesul Creatiei se dovedeste a fi nu Creatia, ci Perceptia. Ceea ce inseamna sa vezi ceea ce a fost dintotdeauna acolo, sa stii ceea ce a fost intotdeauna adevarat si sa traiesti Unica Experienta care Exista. In sens larg, pe aceasta Unica Experienta noi o numim Dumnezeu. Aici, provocarea este ca nimeni nu poate trai Unica Experienta care Exista, daca ea este, de fapt, singura experienta posibila. Acest lucru se intampla fiindca, in absenta a Ceea ce Nu Exista, Ceea ce Exista Nu Exista.

Simplu vorbind, in absenta intunericului, lumina nu exista. In absenta frigului, caldura nu exista. In absenta a ceea ce este sus, nu exista ceea ce se afla jos. Nici unul dintre aceste lucruri nu poate fi simtit decat in termeni relativi. Acest lucru e valabil si in privinta lui Dumnezeu. Si, din acelasi punct de vedere, si in privinta sufletului omenesc. Asta, deoarece o parte a sufletului omenesc ESTE Dumnezeu. Acesta este un aspect sacru si individualizat, al Totului Care Exista.

Daca nu exista nimic in mediul inconjurator, daca nu exista nimic in vecinatate, acest lucru NU reprezinta Ceea Ce Exista – iar Ceea Ce Exista nu poate fi cunoscut in urma experientei. Daca in existenta omului nu exista nimic ce NU Este Ceea ce EXISTA (si, prin definitie, acest lucru ar trebui sa fie adevarat), atunci experienta a Ceea Ce EXISTA nu poate fi traita. Adica, nu poate fi cunoscuta in Termeni relativi (care inseamna experienta”) – ci doar in termeni absoluti. Asa se defineste adevarul, in Taramul Absolutului.

Amintiti-va intotdeauna ca: EXPERIENTA ESTE CUNOASTEREA ABSOLUTULUI, IN TERMENI RELATIVI.

Aceasta discutie importanta va continua aici, saptamana viitoare.


Cu iubire si imbratisari,  
Neale

SURSA :
Cum se poate defini o
august 2011
(ii multumim Irinei)
Dragii mei, va reamintesc ca Editura For You a publicat cartile lui Neale Donald Walsch, carti care, in special primele trei volume, CONVERSATII CU DUMNEZEU, sunt cele mai citite carti din lume. Le gasiti aici: http://www.editura-foryou.ro/index.php?p=publicatii&autor=2

Experienta de Cunoastere a Divinitatii”

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu