vineri, 21 ianuarie 2011

Sa ne deschidem catre simplitatea vietii!


Sa ne deschidem catre simplitatea vietii!

“Viata este complicata. Mereu trebuie sa iei decizii. E bine sa faci ce trebuie ca sa ai succes si sa reusesti. Nu poti sa traiesti la intamplare, viata este grea.”
Repetati aceaste fraze pe care le-am tot auzit din copilarie. Observati cate tensiuni provoaca in corpul nostru simpla lor rostire si cat de mult ni se complica viata inutil, din cauza acestor convingeri limitative.

Astazi vrem sa va prezentam o alta viziune asupra vietii complicate, asa cum o prezinta Byron Katie in cartea “Iubeste ceea ce este”, aparuta la editura ElenaFrancisc.

“Cand devii un iubitor a ceea ce este, nu mai exista decizii de luat. In viata mea, eu doar astept si privesc. Stiu ca decizia va fi luata la momentul potrivit, asa ca renunt la concepte precum cand, unde si cum.


Imi place sa spun ca sunt o femeie fara viitor. Cand nu exista decizii de luat, nu exista un viitor planificat. Toate deciziile mele sunt luate pentru mine, exact asa cum sunt luate si pentru tine. Cand in mintea ta iti spui o poveste conform careia ai avea vreo legatura cu asta, te agati de o convingere ascunsa.

Timp de 43 de ani mi-am crezut tot timpul povestile legate de viitor, mi-am crezut nebunia. Dupa ce m-am intors de la centrul de reabilitare cu o noua intelegere asupra realitatii, adesea ma intorceam acasa dintr-o calatorie lunga si gaseam casa plina de rufe nespalate, maldare de plicuri pe birou, vasul cainelui murdar, baia mizerabila si chiuveta plina de vase.

Prima data cand s-a intamplat asta, am auzit o voce care mi-a spus: “Spala vasele.” Nu-mi suna foarte spiritual, insa i-am urmat indicatiile. Stateam in dreptul chiuvetei si pur si simplu spalam urmatorul vas sau ma asezam in fata maldarului de facturi neplatite si o plateam pe prima care imi cadea in mana. Una cate una. Nu era nevoie de nimic altceva. La finele zilei, totul era gata, iar eu nu trebuia sa inteleg cine sau ce facuse asta.

Cand iti apare in minte un gand precum” Spala vasele” si nu le speli, observa cum in interiorul tau izbucneste un razboi. Suna ceva de genul: “Le spal mai tarziu. Trebuia sa le spal pana acum.Colegul meu de camera trebuia sa le spele. Nu este randul meu.Nu este corect.Lumea nu ma va privi cu ochi buni daca nu le spal acum.” Stresul si epuizarea pe care le simti sunt, de fapt, oboseala acestei lupte mentale.

Ceea ce eu numesc spalatul vaselor este practica de-a iubi sarcina pe care o ai dinainte. Vocea ta interioara te indruma toata ziua sa faci lucruri simple, cum ar fi sa te speli pe dinti, sa mergi la serviciu, sa suni un prieten, sa speli vasele.


Desi este tot o poveste, este o poveste foarte scurta, iar cand urmezi indrumarile vocii, povestea ia sfarsit. Suntem cu adevarat vii cand traim atat de simplu-deschisi, in expectativa, increzatori si fericiti sa facem ce se afla dinaintea noastra.

Ceea ce ar trebui sa facem se desfasoara in fata noastra tot timpul – spalatul vaselor, plata facturilor, ridicarea sosetelor copiilor, periatul dintilor.
Niciodata nu primim mai mult decat putem duce si intotdeauna exista un singur lucru ce trebuie facut. Fie ca ai zece dolari sau zece milioane de dolari, viata nu se complica niciodata mai mult de atat.”
Va dorim sa aveti puterea sa traiti o viata simpla!
SURSA:
http://www.damaideparte.ro/index.php/sa-ne-deschidem-catre-simplitatea-vietii/4102/ 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu